Як поміняти підшипник на пральній машині Indesit: покроковий інструктаж

Мабуть, будь-який інший вид ремонтних робіт пральної машини не порівняти по складності з заміною підшипника. Цей процес один з трудомістких, так як для його успішного завершення потрібно повне розбирання пральки.Якщо геть не уявляєте, як поміняти підшипник на пральній машині Індезіт, і ніколи не було досвіду ремонту побутової техніки, роботу слід довірити майстрам з сервісного центру. Але не робіть поспішних висновків. Подивіться на алгоритм заміни і, може, ви зважитеся провести ремонт самостійно.

Необхідність проведення своєчасного ремонту

Традиційно в конструкціях пральних машин під горизонтальну завантаження використовуються два підшипники. Завдяки цим опорним елементам утримується на місці, фіксується в горизонтальному положенні і обертається вільно барабан пральної машини.Обидва підшипника встановлені на одному валу і закриті від попадання води ущільненням з боку внутрішньої області барабана. Тим часом знос існуючого ущільнення через деякий час експлуатації апарату призводить-таки до просочування води в область переднього підшипника.

В результаті підшипникові деталі піддаються корозії, іржавіють і врешті-решт руйнуються. Барабан не обертається, втрачає балансування, заклинює. До такого стану краще не доводити – міняти підшипники і виконувати інший ремонт пральної машинки слід вчасно (при появі шуму).Пральки Індезіт останніх поколінь обладнані системою самодіагностики, що значно полегшує і прискорює визначення виникли і назрівають поломок. Власникам машинок потрібно знати коди помилок. Їх розшифровка допоможе зрозуміти, чи можна ремонтувати самому або краще звернутися в майстерню.

Порядок заміни підшипників

До початку ремонтних робіт настійно рекомендується визначити точну номенклатуру (маркування) запасних частин, складових ремонтний вузол, знайти постачальників і купити все з того, що буде потрібно для заміни.

Як правило, набір придбаних комплектуючих деталей наступний:

  • підшипник кульковий однорядний закритий (2 шт.).
  • манжета ущільнювача гумова (1 шт.).
Також рекомендується обзавестися сервісним мануалом (інструкція по ремонту) на «Індезіт» конкретної моделі. Тут допоможе мережу Інтернет та офіційний сайт бренду.Нарешті, потрібен слюсарний і електротехнічний інструмент, зокрема:
  • викрутки різні;
  • плоскогубці, шестигранні ключі;
  • набір ключів гайкових комбінованих (торцевих);
  • ніж, молоток, напилки;
  • знімач для малих підшипників;
  • наждачний папір, дерев'яні брусочки, ганчір'я.
Озброївшись усім необхідним, маючи за плечима певний досвід ремонту і знання електромеханіки, можна сміливо приступати до налагодження пральної машини.

Крок 1. Доступ до прального баку

Початок ремонтного процесу, звичайно ж, – відключення пральної машини від живильної лінії електрики. Також доведеться відключити шланги подачі та скидання води. Апарат бажано розбирати в умовах достатньої вільної площі приміщення.

Рекомендується підготувати кілька ванночок для кріплення, знятого з різних елементів конструкції. Роздільне зберігання демонтованих гвинтів, призначених для кріплення кожної окремої деталі, спростить в подальшому складання машини.Перші елементи кріплення, які необхідно зняти, припадають на верхню панель прального апарату. Звичайно потрібно вивернути два – чотири кріпильних гвинта.Паралельно з верхньою панеллю демонтують дозатор під завантаження миючих засобів, а також панель з ручками управління. Ванна дозатора зазвичай тримається на двох-трьох пластмасових засувках.Панель механіки управління перед зніманням потрібно відключити по електричним контактним групам.Слід перш за скласти (намалювати) на папері і позначити всі крапки електричних з'єднань керуючих елементів. Тим більше зробити це необхідно, якщо відсутня принципова схема пральної машини.

Крок 2. Демонтаж бака (пральної ємності)

Кращим варіантом демонтажу бака пральної техніки бачиться знімання цієї деталі через отвір, що відкрився після видалення верхньої панелі корпусу машини. Деякі моделі від Індезіт маю знімну кришку на задній стінці. Цей варіант теж підходить для виїмки, але вважається кілька незручним.

У будь-якому випадку демонтажу бака необхідно попередньо зняти ремінь сполучення шківів електродвигуна і барабана.Також буде потрібно від'єднати електродвигун, який зазвичай закріплений на корпусі бака. Зняти хомут (або скріпки), який стягує гумову манжету по обечайке люка завантаження і відокремити манжету.Потім торцевих гайковим ключем відвертають кріпильний гвинт шківа барабана і знімають шків з вала за допомогою знімача. Слідом потрібно відвернути кріплення противаги (лежить зверху барабана) і видалити цю деталь конструкції.

Після всіх зазначених маніпуляцій бак пральної машини залишається висіти на демпферних пружинах. Інші моделі комплектуються додатково нижніми амортизаторами. Пружини акуратно відчіплюють, амортизатори від'єднують і виймають звільнений бак через верхній отвір корпусу машини (або крізь отвір задньої області).До речі, якщо з'їм барабана виконується через отвір задньої стінки корпусу пральної машини, необов'язково знімати цілком конструкцію бака. Чому? Про це далі.

Крок 3. Грамотна розбирання бака пралки

Щоб підібратися до підшипниковому вузлу, потрібно відокремити металевий барабан від корпусу бака, зробленого з поліуретану. Як правило, конструкція бака будь-яких пральних машин, включаючи марку Індезіт, складається з двох половин. Їх необхідно роз'єднати.Щільне з'єднання половинок корпусу досягається стяжкою хомутом або спеціальними металевими скріпками. У першому випадку достатньо послабити хомут, щоб мати можливість від'єднати і демонтувати одну половину бака разом з барабаном.

Якщо ж стяжка виконана скріпками, доведеться витягувати бак цілком, так як по бічних сторонах зняти скріпки без демонтажу бака не вдасться. Ще слід зазначити про існуючий «Паяні» варіанті, де дві половини корпусу наглухо запаяні. Тут деякі умільці просто розпилюють корпус бака ножівкою по лінії спайки.

Крок 4. Витяг елементів

Отже, бак витягнутий, розділений на половинки, одна з яких за рахунок підшипникового вузла тримає барабан. Тепер прийшов час акуратно зняти сальникове ущільнення, а потім відокремити (вибити) вал барабана від підшипникового вузла.

Сальникове ущільнення знімається за допомогою викрутки, також можна застосувати відповідний знімач. Далі половину корпусу бака з барабаном розміщують на дерев'яних брусках (або на інших відповідних опорах), щоб забезпечити стан провисання барабана для його відділення.Відокремлювати (вибивати) барабан слід дуже акуратно. Один з варіантів процедури відділення – зробити металеву шпильку-вибивач, яка вкручується по різьбі на місце кріпильного болта з торця вала. Таку шпильку щільно загортають, після чого легкими ударами молотка вибивають барабан.

Слідом за зніманням вала з барабаном здійснюється процес демонтажу підшипників. Як правило, підшипниковий вузол містить два різних за розміром підшипника.Їх теж вибивають, застосовуючи інструмент, що виключає пошкодження посадочних місць. Краще, звичайно, застосувати витягує знімач, який при бажанні можна зробити з підручних матеріалів.

Крок 5. Зміна пошкоджених підшипників вузла

Перед інсталяцією підшипників в посадочних зонах слід виконати ретельну зачистку монтажних поверхонь. При цьому не рекомендується застосовувати агресивні засоби для чищення.Очищення пластмасових поверхонь цілком якісно виконується мильним розчином.Запрессовке (посадці) підшипників за місцем потрібно приділити особливу увагу. Найменший перекіс в момент запрессовки загрожує обернутися деформацією опорних стінок. Якщо це трапиться, доведеться міняти цілком бак пральної машини.

Потрібно точно помістити підшипник по краях посадкової канавки. Потім через дерев'яний брусок перетином, рівним зовнішньому діаметру підшипника, рівномірно, легкими ударами молотка по колу, неспішно запресувати підшипник на місце. Такі ж дії застосує по відношенню до другого примірника.Після запресовування опорних елементів, потрібно з внутрішньої сторони корпусу бака встановити на підшипниковому вузлі новий сальник. Посадка сальника також потребує відповідного догляду та уважного виробництва дій.

Далі посадити на підшипники вал барабана, але перш за вал потрібно зачистити шкіркою-нулевкой і змастити його поверхню тонким шаром ціатіма 221 або аналогічним засобом. Залишиться з'єднати дві половини бака і зібрати машину.

Крок 6. Складання пральної машини назад

Процедура складання апарату виконується у зворотній послідовності. Зібраний бак поміщають всередину корпусу, чіпляють на демпферні пружини, кріплять до нижніх амортизаторам, з'єднують з люком завантаження через манжету.Слідом поміщають на верхній частині бака противагу, закріплюють цю деталь болтами і переходять до місця кріплення мотора. Закріпивши електродвигун на корпусі бака пральної машини, надягають на вал барабана шків, кріплять його болтом і з'єднують передавальним ременем зі шківом двигуна.

На черзі встановлення панелі управління. Цю частину конструкції монтують з оглядкою на раніше зроблені позначки електричних з'єднань.Потім встановлюють корпус дозатора для миючих засобів, закривають корпус пральної машини верхньою панеллю. Ось і все, заміна підшипників пральної машини успішно завершена.Під завершення збирання техніки приєднують робочі водяні шланги. Тут попутно рекомендується витягти сітчасті фільтри (на вхідному клапані і в конструкції дренажного насоса), почистити їх або замінити новими.

Нюанси ремонту моделей з вертикальним завантаженням

Ремонт вузла підшипника для конструкцій «Індезіт» під вертикальне завантаження в якійсь мірі виконується навіть простіше, ніж на апаратах горизонтального виконання. Конфігурація вертикального завантажувального бака цих пральних машин характерна тим, що для заміни підшипника (одного!) І сальника ущільнення не потрібно розбирати повністю пральну систему.Досить відкрити бічну панель з того боку, де розташовується шків барабана, і демонтувати шків.

Так відкривається доступ до маточини, в корпус якої запресований підшипник і встановлено сальник. Маточина зроблена знімною деталлю. Вона кріпиться декількома болтами на корпусі бака. Після відвернення гвинтів маточина легко знімається.

Зазвичай, якщо підшипник барабана зруйнований, його не змінюють окремо, власне, як і сальник.Набувають маточину повним складальним комплектом (разом з встановленим підшипником і сальником) і замінюють цілком цю деталь. Такий підхід бачиться більш практичним.З усіма можливими ремонтними операціями, доступними самостійного господареві пральної техніки Індезіт, ознайомить наступна стаття, в якій детально розібрані варіанти поломок і способи їх усунення.

Висновки і корисне відео по темі

Як зробити роботу по ремонту пральної машини з литим баком, можна дізнатися з наступного відеоролика:Завершуючи тему заміни підшипників і маточин на пральних машинах бренду «Indesit», потрібно відзначити: більшість моделей зроблені як одноразові. Тобто виробник техніки за замовчуванням розробляв ці конструкції з урахуванням їх нульовий ремонтопридатності.Така техніка повинна повністю змінюватися після вироблення заявленого ресурсу.Проте, як показує практика, фактично кожна модель піддається ремонту.Хочете розповісти про те, як відновлювали працездатність пральки Індезіт власними руками? Маєте в своєму розпорядженні відомостями або технологічними нюансами, якими варто поділитися з відвідувачами сайту? Пишіть, будь ласка, коментарі в знаходиться нижче блок-формі, діліться корисною інформацією та фото по темі статті.