Як вибрати валізу
Ремонт ручок, коліщаток і ніжок

Сучасна людина постійно здійснює подорожі, виїжджає на відпочинок або у відрядження на особистому автомобілі, автобусі, поїзді, літаку. До речі, трохи більше ста років тому валіз не було і мандрівникам доводилося перевозити багаж в скринях, ящиках і торбинках.Перед збором в дорогу постає питання про необхідність валізи або дорожньої сумки. Залежно від призначення поїздки і її тривалості чемодан повинен мати різну місткість. Тому, хто часто виїжджає, тому доводиться мати в розпорядженні кілька валіз і дорожніх сумок.

В дорозі валізи піддаються значним фізичним навантаженням і тому ламаються, особливо часто ламаються ручки і коліщатка. Основною причиною поломок є недбала його експлуатація. Навіть якщо Ви звертаєтеся з валізою в дорозі акуратно, то немає впевненості, що з ним також будуть звертатися вантажники в аеропорту. щоб мінімізувати можливість поломки валізи в дорозі, слід правильно вибрати його модель при покупці і звичайно не зайвим буде обгорнути валізу перед здачею в багаж захисною плівкою. Така послуга надається практично у всіх аеропортах.

вибір валізи

Обсяг, місткість валізи

Одним з головних параметрів валізи є його обсяг (місткість), який вимірюється в літрах. Тому перед покупкою необхідно оцінити обсяг речей в дорогу і виходячи з цього, визначитися з місткістю валізи. Цінні речі не рекомендується перевозити в валізі, якщо він буде здаватися в багаж. Тому якщо речей більше, ніж на маленький чемодан, який можна взяти з собою як ручну поклажу в будь-який вид транспорту, то доцільно валізу доповнити дорожньою сумкою, в яку скласти речі першої необхідності, цінні і бояться ударів.Якщо подорож передбачає переліт на літаку, то потрібно врахувати, що згідно з міжнародними правилами, вага валізи або дорожньої сумки, який дозволяється взяти з собою в якості ручної поклажі, не повинен перевищувати 8 кг, при цьому мати габаритні розміри не більше 55 × 40 × 20 сантиметрів. Вага валізи, що здається в багаж, не повинен перевищувати 23 кг, незалежно від числа мандрівників.Наприклад, їдуть двоє людей, якщо вага однієї валізи на двох складе 26 кг, то доведеться платити за 3 зайвих кілограми, а якщо у вас 2 валізи по 20 кг, то доплачувати не потрібно. Тому якщо є сумніви, то краще завчасно зважити валізу, щоб не платити за зайві кілограми або займатися в аеропорту перепакуванням. Наведені дані є довідковими, так як кожна авіакомпанія, в залежності від типу повітряного судна може встановлювати свої правила, з якими необхідно перед польотом ознайомитися.Є валізи, обсяг яких можна змінювати на одну третину простим розстібанням блискавки. Такий валізу виручить при зворотній дорозі, надавши додатковий обсяг для покупок і сувенірів.

На фотографії зліва блискавка застебнута, а праворуч – розстебнута по периметру валізи. В результаті чемодан став на третину ширшими.Треба зауважити, що в незалежності від обсягу валізи, конструкція ручок і коліс розрахована на вагу, як правило, не більше 12 кг, тому, якщо планується завантаження валізи великою вагою, то при покупці валізи потрібно дізнатися у продавця який гранична вага завантаження витримає обрана модель .

ручки валізи

Сергій Володимирович Михалков в 1978 році присвятив ручці чемодана байку «Чемодан без ручки»:
Той чемодан давно вже без ручки,
Його б де-небудь залишити по шляху,
Так шкода викинути, хоч не з руки нести …У народі прижився короткий переказ байки С. В. Михалкова: «як чемодан без ручки – і нести важко, і кинути шкода».

Тому при виборі валізи потрібно особливу увагу приділити ручці. Рука повинна зручно лягати на руку при її обхваті.Для цього ручка валізи повинна бути круглої форми і достатнього розміру. Кріплення ручки має бути надійним – кріпитися до стінки валізи на заклепках або гвинтах. З внутрішньої сторони під заклепки, гайки або головки гвинтів, повинні бути встановлені шайби по діаметру в кілька разів перевищують розмір головок заклепок, гвинтів або розміру гайок. Кріпильні елементи ручок всередині валізи не помітні, так як знаходиться під обшивкою тканиною, але зазвичай добре промацуються рукою.

Якщо Ви купуєте валізу на коліщатках, то ручок має бути три. Одна збоку, і дві з торця. Одна стаціонарна, така ж, як і збоку, а інша висувна. Стаціонарна ручка на торці потрібна для того, щоб можна було, не задовго висувну і не повертаючи чемодан, переносити його через бордюри та інші перешкоди.Висувна ручка повинна бути достатньої довжини, щоб не доводилося згинатися при катанні валізи. У ручці повинен бути передбачений механізм фіксації її в втопленому положенні і висунутому. У наведеній на фото висувною ручці, в кнопку управління фіксаторів вмонтований компас. Дрібниця а приємно.

Про блискавках і там замку валізи

Блискавка повинна бути обов'язково з пластика, великої, реверсивної (мати два бігунка, щоб її можна було застебнути з будь-якого кінця), зберігати працездатність при втраті до двох сусідніх зубців. Брелок бігунка повинен бути достатнього розміру, щоб його було зручно утримувати в руці при застібанні блискавки.

Бажано, щоб брелоки бігунків блискавки можна було зафіксувати в замку. Хоч від розтину такий замок слабкий захист, але все ж, будь-який, то елемент безпеки.

Про матеріал валізи

Валізи бувають з м'яким і твердим корпусом. М'які валізи, роблять з поліестеру і нейлону, просоченого водовідштовхувальним складом. Тверді роблять із пластику, армованого стружкою з металу. Вони важче м'яких валіз, але завдяки відсутності деформації при стисненні, дозволяють перевозити крихкі предмети. Пластик легко дряпається, і якщо на транспортерної стрічці валізу буде стикатися з буртиком конвеєра, то на корпусі залишиться слід. Тому пластиковий чемодан для захисту від потертостей необхідно перед здачею в багаж обгортати плівкою.

Про валізі на коліщатках

Зараз дуже популярні валізи на коліщатках, так як навіть при великій вазі валізи, не потрібно більшої м'язової сили для його переміщення. При виборі валізи на коліщатках, очевидно, що чим більше діаметр коліщаток, тим менше на них буде динамічне навантаження на нерівних дорогах.

На валізах встановлюють два, і більше коліс. Чим більше коліс, тим краще, якщо коліщатка знаходяться на одній осі, тому що навантаження на окреме колесо буде менше, і при невеликих ямках валізу буде котитися плавно. Силіконові коліщатка вважаються найнадійнішими, однак я не помічав, що колеса з гуми служить не довго. Просто справа в якості гуми. Колеса всіх автомобілів, навіть вантажних, зроблені з гуми і проходять вони тисячі кілометрів. Коліщатка валізи за одну подорож проїжджають не більш декількох сотень метрів. Так що на матеріалі, з якого зроблені коліщатка, можна не звертати увагу.Як правило, поломка коліс валізи відбувається не через їх низьку якість, а через те, що валізи кидають вантажники при перевантаженні в аеропортах. Якщо валізу важкий і йому не «пощастило», приземлився при перевантаженні після польоту на коліщатко, то яке б воно міцне не було, все одно може зламатися або саме коліщатко або його кріплення. Така доля спіткала і моя валіза, довелося зайнятися ремонтом.

ремонт валізи

Ремонт стаціонарної ручки

Наявний в наявності чемодан був занадто великий для одного мандрівника, і дружина вирішила, збираючись в подорож в одну з європейських країн купити новий, більш дорогий і меншого обсягу валізу.

Але яким було здивування, коли вдома при уважному огляді валізи виявилося, що одна з заклепок, яка фіксує кріплення ручки до основи валізи розійшлася і повисла в повітрі. Поки порожній чемодан несли з магазину додому, заклепка відвалилася. Добре, що ручка не поламалася під час подорожі.

Можна було повернутися в магазин і по гарантії замінити валізу, але дану поломку швидше було усунути своїми руками, що я і зробив.

Приємною несподіванкою стала наявність блискавки на внутрішній обшивці валізи. Щоб дістатися до місця установки заклепки, досить було розстебнути змійку.

Замість заклепки був взяти гвинт М4 з конічною голівкою, яка добре лягла в пластикову шайбу, встановлену на заводі під головку заклепки.

З внутрішньої сторони валізи на гвинт була накручена гайка, для виключення її самовідгвинчування, зверху була накручена контргайка. Шайба не підкладалася, так як уздовж всього периметра валізи проходила профилированная сталева планка. Зовнішній огляд решти заклепок не виявив дефектів і сподіваюся, що більше ремонтом стаціонарних ручок цієї валізи займатися не доведеться.

Ремонт висувною телескопічною ручки

Відремонтована стаціонарна ручка випробування подорожжю витримала успішно. Але в дорозі сталася інша поломка, вона зі сторін висувний ручки відламалася від телескопічної трубки.

Щоб не поламати телескопічну трубку довелося валізу не катався на коліщатках, а носити руками за раніше відремонтовану ручку. Вона випробування витримала.

Для ремонту висувною ручки необхідно спочатку її від'єднати від телескопічних трубок. Для цього достатньо відкрутити по одному саморізи на бічних сторонах трубок.

Коли ручка була знята, то виявилося, що вона складається з трьох деталей, рукоятки, за яку беруть валізу при перенесенні і двох куточків. Хвостовик одного з куточків і відламався. Знайти таку запчастина практично неможливо, так що довелося думати, як відремонтувати ручку підручним способом.

Куточок до основи ручки кріпився за допомогою одного гвинта довжиною 18 мм, глибоко утопленого в хвостову частину. Стало очевидно, що це помилка конструкторів в прагненні заощадити на довжині гвинтів і пластмасі. Відновити цілісність хвостовика приклеюванням або іншим способом з достатньою міцністю не представлялося можливим. Тому було прийнято рішення закріпити хвостовик до куточка і одночасно закріпити куточок до основи ручки за допомогою довгого самореза або гвинта.

Під рукою самореза відповідної довжини і діаметру не виявилося, тому вирішив кріплення виконати за допомогою наявних гвинтом з різьбленням М4. Так як діаметр отвору в хвостовику ручки був майже дорівнює діаметру головки гвинта, то довелося встановити плоскі шайби.

Отвори в куточках були рассверлени свердлом діаметром 4 мм. Для виключення поломки другого куточка він теж був прикріплений, як і поламаний, довгим гвинтом. Подив викликало те, що куточки були зроблені з різного типу пластмаси, про що свідчив її колір. Один куточок був білого, а інший чорного кольору.

У самій ручці, в місцях, де раніше вкручувалися саморізи, були теж просвердлені наскрізні отвори діаметром 4 мм. Якщо для кріплення будуть використані саморізи, то в обов'язковому порядку необхідно буде просвердлити теж отвори діаметром, рівним внутрішньому діаметру різьби самореза, інакше саморіз закриття буде неможливо.

Далі на гвинт була накручена гайка і за допомогою паяльника вплавлена ​​в підставі ручки врівень. Попередньо під гайку було розширено отвір діаметром, рівним мінімальному відстані між гранями гайки.

Після того, як гайка була вплавлена ​​в ручку, що утворилися напливи пластмаси зрізаються за допомогою ножа або знімаються напилком. Підготовча робота закінчена, і можна приступати до установки ручки на телескопічні трубки.

Відламався хвостовик, скоріше для зручності складання, ніж для закріплення, приклеїв до основи куточка ручки універсальним клеєм «Момент». Все одно хвостовик буде надійно зафіксований гвинтом, а його обертання буде обмежено стінками телескопічної трубки.

Далі куточки закріплюються до перекладині ручки за допомогою підготовлених раніше гвинтів з шайбами. Тепер хвостовики вже ніколи не відламати від куточків.

Залишилося вставити хвостовики ручки в телескопічні трубки і зафіксувати двома саморізами. Висувна ручка відремонтована без погіршення зовнішнього вигляду валізи. Тепер валіза знову готовий до подорожей. Сподіваюся, що колеса і інші деталі валізи більше не підведуть.

ремонт коліщаток

У моїй валізі було вісім коліщаток, розташованих на одній осі, яка представляла собою тонкостінну трубку. Фіксувалися коліщатка на кінцях цієї осі за допомогою двох шпильок, просмикнутих в отвори. Так як стінки трубки були тонкі, то після кожної подорожі ця трубчаста вісь викривлялася, і доводилося її вирівнювати, щоб коліщатка були на одній геометричній осі. Але в останній раз, при перевантаженні валізи, коліщатка зазнали удару такої сили, що одну з шпильок зрізало, і два коліщатка загубилися. Чемодан ще у відмінному стані і купувати новий через втрату двох коліщаток не хотілося. Довелося зайнятися його ремонтом. Відповідних за розміром коліщаток знайти не вдалося. Вирішив, що і шести залишилися буде досить для переміщення валізи, якщо посилити вісь, на якій вони встановлені.Посилити вісь коліщаток вирішено було за допомогою металевого прута, вставленого всередину штатної колісної осі. Тому нова довжина осі була обрана на пару міліметрів більше, ніж ширина решти шести коліщаток.

Для надійного кріплення коліщаток на осі замість шпильок були застосовані гайки.

Для цього на кінцях металевого прута, довжиною, більшою трубчастої осі на ширину різьблення, була нарізана різьба.

Як нарізати різьблення на осі коліщаток

Нарізати різьбу в домашніх умовах можна за допомогою плашки, встановленої в плашкодержатель. Для цього, щоб плашка легко врізалася в метал, необхідно з торця прутка зняти фаску.

Щоб нарізати різьблення на осі потрібно притиснути плашку забірної частиною до осі і сильно натискаючи зверху однією рукою обертати за ручку плашкодержатель. Після декількох оборотів ріжучі кромки плашки увійдуть в метал і нарізку різьблення можна продовжувати вже без тиску зверху. Для полегшення нарізки різьблення можна змочити вісь краплею машинного масла. Різьба нарізається за один прохід.Коли різьблення з обох кінців прутка нарізана, його потрібно вставити в трубчасту вісь і можна приступати до установки коліщаток на валізу. Для естетики і захисту гайок від ударів були використані чашкові шайби.

Так як трубчаста вісь трохи довше збірки коліщаток, то при надяганні на додаткову вісь чашкова шайба в неї впирається і гайкою її можна щільно притиснути. Таким способом забезпечується надійна фіксація гайки від самовідкручування.

Для повного виключення можливості втрати коліс валізи, додатково була закручена контргайка, і торець осі трохи розклепати. Тепер навіть за допомогою гайкового ключа буде складно свінтіть гайку.

Надійність відремонтованих коліщаток валізи перевірена практикою подорожі. Дев'ять перельотів літаком валізи вагою понад 15 кг зі здачею в багаж і катання його по тротуарній плитці анітрохи не відбилося на прямолінійності осі і стані коліщаток.

Завдяки зменшенню кількості коліщаток в валізі, крайні коліщатка стали знаходиться далі від кутів валізи, тому ймовірність падіння валізи на коліщатко при перевантаженні вантажниками істотно зменшилася.

Ремонт ніжок валізи за допомогою підручного матеріалу

Нова конструкція кріплення коліщаток тривалу подорож з успіхом витримала, а ось пластмасове підставу, до якого підлиті ніжки валізи, в місці переходу в ніжки тріснуло. Стало очевидно, що ніжки валізи можуть відвалитися при наступній поїздці в будь-який момент. При додатку до ніжок значного бічного зусилля руки, вони відламалися. Довелося ремонтувати та чемоданні ніжки.

Надійно з'єднати відламати ніжки до пластмасового основи за допомогою клею або виловлювання металевих дужок в даному випадку марно, так як при першому приземленні валізи при перевантаженнях на ніжку, вона відламати. Тому вирішив зробити нові ніжки.Для установки на валізу нової конструкції ніжок спочатку потрібно зняти старе пластмасове підставу, яке закріплено гвинтами до корпусу валізи за допомогою двох гвинтів і гайок М4. Головки гвинтів з великими шайбами ​​знаходяться всередині валізи під обшивкою, а гайки втоплені в підставі і для їх відкручування знадобився торцевої тонкостінний ключ. У мене такий був, зроблений своїми руками з відрізка трубки.

При утримуванні головок гвинтів рукою, за допомогою ключа гайки легко відвернулися, і підстава за непотрібністю було видалено. Для вилучення кріпильних гвинтів з шайбами ​​з внутрішньої обшивки валізи, довелося її у дна валізи надрізати на пару сантиметрів.Під руку попався відрізок алюмінієвого електричного дроту з ізоляцією діаметром 6 мм. Звичайно, краще було б зробити ніжку з алюмінієвої трубки, але такий не знайшлося. За допомогою лещат проводу була додана форма майбутніх ніжок.

Закріплена ніжка в металевих квадратних штатних трубках валізи зігнутими вдвічі кінцями за допомогою більш довгих гвинтів М4. Для того, щоб ніжка щільно була зафіксована, в вільне місце трубок вставлені вкладиші з фанери товщиною 8 мм, довжиною 50 мм і шириною, що забезпечує щільну посадку в прямокутної трубці.

Після того, як ніжка і вкладиші встановлені в квадратні трубки потрібно їх закріпити. Для цього по центру квадратної труби на відстані 20 мм від торця спочатку накерніваются точки для свердління. Далі свердлом 4 мм свердлити в намічених точках наскрізні отвори, через квадратну трубку, складену вдвічі алюмінієвий дріт – ніжку, вкладиш, другу сторону трубки і корпусу валізи.У просвердлений отвір вставляється гвинт, одягається широка, раніше стояла шайба і гвинт фіксується всередині валізи гайкою. Для виключення її відкручування накручується контргайка. Щоб стирчить вин не міг зіпсувати речі, на нього можна надіти пластмасовий ковпачок.

Нова ніжка непогано виглядає, якщо потрібно змінити її колір, то перед згинанням, можна надіти на дріт термо вмощується трубку. Вони є у продажу будь-яких розмірів і кольорів.

Перевірка показала, що нова ніжка валізи забезпечує його гарну вертикальну стійкість при різного ступеня завантаження.

Виготовлення нових ніжок валізи з алюмінієвого профілю

З десяток перельотів ніжки валізи, зроблені з алюмінієвого дроту протрималися, але при перевантаженнях в багажних відділеннях кожен раз загиналися, і доводилося їх руками виправляти. В результаті багаторазових перегинів дріт переламалася. Довелося робити нові, більш надійні ніжки.

В наявності був п-образний алюмінієвий профіль. З нього і вирізав нові ніжки для валізи, які показані на знімку.

Від профілю були відпиляні ножівкою по металу пару відрізків шириною, рівній внутрішньому діаметру квадратної труби валізи.

По центру однієї зі сторін кожної ніжки був просвердлений отвір, що збігається з отвором в квадратної трубі валізи.

Квадратна труба була вставлена ​​в пластмасове кріплення коліс і закріплена до основи валізи за допомогою гвинта діаметром 6 мм з гайкою.

Гайка була застосована самофіксуються, щоб не відкручується.Якщо такий під рукою немає, то можна використовувати дві прості гайки, затягнуті назустріч один одному. Для того, щоб гайка НЕ ​​прорвала корпус валізи, була встановлена ​​широка шайба.

Десяток перевантажень в аеропортах ніжки валізи вже витримали. Але навіть якщо і зламаються, то за півгодини можна буде зробити такі ж нові і замінити їх. Конструкція виправдала очікування.